1 stycznia 2017 r. Gmina Łomża przejęła obowiązek dostarczania wody i odprowadzania ścieków. W imieniu gminy to zadania realizuje Zakład Usług Komunalnych Gminy Łomża.
Bardzo zły stan infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, przestarzałe i wyeksploatowane urządzenia z technologią z lat 70 i 80, wymagające modernizacji lub całkowitej wymiany, skłoniły samorząd gminy Łomża do podjęcia decyzji o całkowitym przejęciu sieci wodno-kanalizacyjnych. Stan ten jest spowodowany zaniedbaniami i brakiem inwestycji na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
- Powyższe działania podejmujemy w trosce o poprawę życia naszych mieszkańców. Chcemy też sami zarządzać naszym majątkiem i mieć wpływ na poprawę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, która obecnie jest w bardzo złym stanie. Na ten cel będziemy pozyskiwać środki zewnętrzne – informuje wójt gminy Łomża. - Stawki za dostarczaną wodę i odprowadzane ścieki nie wzrosną – uspokaja wójt Piotr Kłys.
W 2017 r. podobnie jak w roku ubiegłym, obowiązywać będzie całkowita dopłata do abonamentu za dostawę wody i częściowa dopłata do abonamentu za odprowadzenie ścieków, co w praktyce wygląda następująco:
DOSTARCZANA WODA
|
Cena/stawka brutto
|
Cena za 1 m3 dostarczonej wody
|
3,21 zł/m3
|
Opłata abonamentowa
|
6,74 zł/m-c
|
Opłata abonamentowa po dotacji, podjętej uchwałą rady gminy
|
0 zł/m-c
|
ODPROWADZANE ŚCIEKI
|
Cena/stawka brutto
|
Cena za 1 m3 odprowadzanych ścieków
|
8,46 zł/m3
|
Opłata abonamentowa
|
6,74 zł/m-c
|
Opłata abonamentowa po dotacji, podjętej uchwałą rady gminy
|
4,35 zł/m-c
|
- Wymierne efekty przejęcia obowiązku dostarczania wody i odprowadzania ścieków, nie będą natychmiast widoczne. Trzeba włożyć wiele pracy, cierpliwości i środków finansowych w poprawę obecnego stanu infrastruktury, tym bardziej, że jest on dość rozbudowany. Dlatego też liczymy na Państwa wyrozumiałość w związku z możliwością wystąpienia przejściowych niedogodności - dodaje wójt.
Jak informuje Sławomir Gawrych - p. o. Dyrektora Zakładu Usług Komunalnych, od 1 stycznia 2017 r. pracownicy Zakładu, posiadający odpowiednie identyfikatory będą odwiedzać mieszkańców w domach i zawierać z nimi nowe umowy.
Wszelkie awarie, które wystąpią na sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, należy zgłaszać pod czynnym przez całą dobę numerem telefonu: 733 77 29 77.