Strona główna » Dla mieszkańców
14
cze
2022

Płomienny Świt - Premiera mobilnej gry terenowej

Miejska Biblioteka Publiczna w Łomży zaprasza do uczestnictwa w mobilnej grze terenowej „Płomienny Świt” zrealizowanej jako zadanie  projektu #Czerwony Bór’44 z grantu przyznanego przez Muzeum Historii Polski w ramach programu dotacyjnego „Patriotyzm Jutra”. Rozgrywka mobilna powstała przy współudziale młodzieży z III LO im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży podczas warsztatów przeprowadzonych w dniach 31.05-3.06.2022 r.

Miejska Biblioteka Publiczna w Łomży zaprasza do uczestnictwa w mobilnej grze terenowej „Płomienny Świt” zrealizowanej jako zadanie  projektu #Czerwony Bór’44 z grantu przyznanego przez Muzeum Historii Polski w ramach programu dotacyjnego „Patriotyzm Jutra”. Rozgrywka mobilna powstała przy współudziale młodzieży z III LO im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży podczas warsztatów przeprowadzonych w dniach 31.05-3.06.2022 r.

Gra jest przygotowana w aplikacji Action Track, dostępnej bezpłatnie na telefony z systemami Android (wersja 7.0 i wyższa) oraz IOS (wersja 11.0 i wyższa). Aby zagrać trzeba posiadać telefon komórkowy z dostępem do Internetu oraz zeskanować kod QR, który będzie dostępny w miejscu startu. Pełny regulamin rozgrywki dostępny jest poniżej. 

Fabuła gry oparta jest na historii głównego, fikcyjnego bohatera, Witka. Należał on do oddziału Narodowej Organizacji Wojskowej, stacjonującego 23 czerwca w okolicach Szumowa.
Nad ranem oddział ten został zaatakowany przez niemiecką obławę wchodzącą od południa do lasów Czerwonego Boru. Zgodnie ze źródłami, uratował się tylko jeden żołnierz, który skierował się na północ, chcąc ostrzec zgrupowanie. Uczestnicy razem  z Witkiem odkryją zarówno historię bitwy w Czerwonym Borze, jak i osobiste powody zaangażowania się młodego partyzanta w walkę. Indywidualna perspektywa młodego chłopaka pozwoli uczestnikom bardziej zaangażować się w grę i lepiej zrozumieć przebieg i realia bitwy.

W grze zostały umieszczone najważniejsze osoby i fakty związane z bitwą w Czerwonym Borze (takie jak kapitan Antoni Kozłowski – „Biały”,ppor. Franciszek Żebrowski – „Wyd”, por. Zygmunt Przeździecki -”Wiesław”,  sanitariuszka Irena Olejnik, niemiecki pociąg pancerny, miejsce bitwy, mogiła Poległych Partyzantów w lesie w pobliżu miejscowości Olszewo). Celem gry jest pielęgnowanie pamięci i historii o bitwie z 1944 r., partyzantach, którzy tam walczyli i polegli  oraz zaprezentowanie/ odtworzenie tej historii  w nowoczesny, atrakcyjny dla młodych ludzi  sposób oraz przekazywanie jej przyszłym pokoleniom, by nie uległa zapomnieniu.  

Gra skierowana jest do mieszkańców Łomży i okolic od 16. roku życia. Gracze poniżej 16. roku życia mogą uczestniczyć w rozgrywkach pod opieką rodziców bądź opiekunów prawnych. Osoby niepełnoletnie samodzielnie uczestniczące w grze obowiązane są przedstawić zgodę rodziców bądź opiekunów prawnych (wzór znajdzie się na stronie internetowej biblioteki).

Rozgrywka premierowa przeprowadzona zostanie

19 czerwca 2022 r. o godz. 12:00

w związku z 78. rocznicą bitwy w Czerwonym Borze, przy Pomniku ku czci Poległych
podczas walk partyzanckich z niemieckim okupantem w 1944 r.
na terenie kompleksu leśnego w okolicy miejscowości Olszewo.

Trasa rozgrywki mierzy około 2,5-3 km  (60-80 minut).

Organizator przewiduje dla zwycięzców  atrakcyjne nagrody.

Źródło: www.mbp-lomza.pl

Wiadomość opublikowana przez: Administrator

Załączniki

  1. regulamin gry

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W celu świadczenia usługi, ulepszania i analizy posiłkujemy się usługamii narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele,przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danychuzyskanych w Serwisie realizować swoje własne cele i cele ich podmiotówwspółpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:

  • Analityki ruchu na stronie - Google Analytics
  • Automatycznego tłumaczenia strony - Google Translator
  • Korzystamy z Google Maps
  • Korzystamy z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, wpostaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron iaplikacji internetowych w celach marketingowych oraz umieszczeniaznaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyćobsługę plików Cookies.